Často kladené otázky
Návšteva ZITY
Ako vás môžem navštíviť?
Svoju návštevu na skúšanie rámov či na odborné vyšetrenie zraku si viete jednoducho rezervovať TU. Každý termín trvá 90 minút. Je len na vás, či svoj termín využijete celý alebo nie. V tomto čase sa v ZITE budeme primárne venovať vám.
Robíte vyšetrenia?
Áno. Pod jednou strechou zabezpečujeme komplexné služby: od vyšetrenia zraku, po výber rámu až po zábrus skiel. V tíme máme optometristov (špecialistov na vyšetrenie zraku), ktorí vás odborne vyšetria a od srdca vám poradia. Na dôsledné vyšetrenie zraku je vhodné rezervovať si približne 50 minút. Svoj termín vyšetrenia si viete jednoducho zarezervovať TU.
Mám u vás rezervovaný termín. Môžem si na návštevu vziať aj niekoho blízkeho, kto mi poradí?
Áno, môžete. Vaša rezervácia automaticky platí pre vás a vašu +1. Už sa na vás tešíme!
Môžeme prísť na jeden termín skúšať dvaja?
Áno. Počas jedného termínu (90 minút) sa pri skúšaní vieme venovať obom z vás. Pri rezervácii stačí zaškrtnúť okienko, že rámy budete skúšať dvaja a napísať meno toho druhého do poznámky.
Potrebujem termín na opravu rámu či vyzdvihnutie okuliarov?
Nepotrebujete. V oboch prípadoch k nám môžete zavítať kedykoľvek počas dňa. Naše pobočky sú otvorené každý pracovný deň od 9:00 do 19:00 a v Pradiareň aj v sobotu od 9:00 do 16:00.
Máte bezbariérový prístup?
Áno, obe prevádzky majú bezbariérový prístup. Na Živnostenskej je bezbariérový hlavný vstup do optiky. V Pradiarni sa bezbariérový vstup nachádza zo strany námestia a dostanete sa k nám, keď prejdete rovno okolo recepcie.
Všetko o rámoch a okuliaroch
Aké rámy u vás nájdem?
Nájdete u nás ako rámy na dioptrické, tak aj na slnečné okuliare. Radi vám pomôžeme aj s výberom dioptrických šošoviek, ktoré vám do nich zabrúsime – či už pôjde o štýlové planky, jednoohniskové, bifokálne, multifokálne alebo špeciálnejšie šošovky. Napríklad tie proti modrému svetlu či dioptrické slnečné.
Aké značky rámov predávate?
Nájdete u nás dizajnové rámy vysokej kvality za dostupné ceny. Ide prevažne o lokálnych výrobcov zo Španielska, Francúzska, Talianska, Belgicka, Rakúska, Veľkej Británie, Poľska či Nemecka. Kompletný zoznam si môžete pozrieť v sekcii ZNAČKY. V oboch bratislavských optikách nájdete približne rovnakú ponuku. Dostupnosť konkrétneho rámu na pobočke si môžete preveriť priamo na stránke produktu.
Aké sklá brúsite do rámov?
Spolupracujeme s firmami Essilor a Rodenstock, ktoré dodávajú sklá tej najvyššej kvality.
Koľko trvá “kým mi prídu okuliare”?
Keďže sme fullservisová očná optika s vlastným vybavením a strojmi, vieme minimalizovať dobu dodania. Bežné dioptrické sklá do +/- 6 dioptrií majú dodaciu dobu 5-7 pracovných dní. To je zároveň doba, v rámci ktorej viete mať vaše okuliare hotové od objednania skiel. Pri komplikovanejších šošovkách alebo sklách na mieru je doba dodania väčšinou 8-10 pracovných dní.
Aká je záruka na okuliare?
Záruka na okuliare od nás je štandardne 2 roky. Na našich zákazníkoch nám však záleží bez ohľadu na to, kedy si okuliare zakúpili. Ak by sa kedykoľvek vyskytol nejaký problém s našimi rámami, pokojne sa zastavte, radi vám pomôžeme.
Mám recept od lekára. Môžem si u vás nechať spraviť okuliare, aj keď som u vás nebol/a na vyšetrení?
Áno, radi to pre vás urobíme. Vedzte však, že zrak sa rád vyvíja a mení, preto je pre nás dôležité, aby váš recept od očného lekára nebol starší ako pol roka.
Viete mi spraviť aj multifokálne okuliare?
Áno a veľmi radi! Multifokálne okuliare sú skvelou voľbou najmä vtedy, pokiaľ nechcete striedať medzi okuliarmi – tými do blízka a tými do diaľky. Vďaka postupnej zmene dioptrií v multifokálnych sklách vám tak postačí iba jeden pár. Multifokálnym okuliarom sa podrobnejšie venujeme v tomto článku.
Ponúkate aj kontaktné šošovky?
Áno. Pre vaše oči sme tu v každom smere – či už ide o vyšetrenie zraku, výber rámu či kontaktných šošoviek. Avšak, parametre kontaktných šošoviek sa od bežných okuliarových šošoviek líšia a okrem samotných dioptrií potrebujeme vedieť aj vaše zakrivenie rohovky. Preto odporúčame najskôr podstúpiť naše vyšetrenie, na základe ktorého vám objednáme skúšobný pár šošoviek a spolu si prejdeme aj ich správnu aplikáciu.
Ak máte záujem o vyšetrenie zamerané na kontaktné šošovky, napíšte nám na optika@zita.sk a termín si spolu dohodneme. Termíny v rezervačnom systéme sú určené primárne na vyšetrenie zraku a výber dioptrických okuliarov.
Robíte zábrus skiel aj do u vás nezakúpených rámov?
Áno. Radi vám zabrúsime sklá aj do rámov, ktoré ste si nekúpili u nás. Poplatok za zábrus je 40 €.
Zabrúsite mi okuliarové šošovky aj na počkanie?
V prípade, že urgentne potrebujete nové okuliarové šošovky, vieme vám ich do 30 minút zabrúsiť v našej optike v Pradiarni. Nakoľko nedržíme okuliarové sklá skladom, je potrebné si ich u nás najskôr objednať. Ak máte záujem o zábrus, stačí nám napísať na optika@zita.sk.
Nájdem v oboch vašich optikách rovnaké značky a ceny rámov?
Áno, naše portfólio slnečných a dioptrických rámov je v oboch bratislavských optikách rovnaké. Dostupnosť konkrétneho modelu v Pradiarni alebo na Živnostenskej ulici si môžete overiť priamo na našom webe.
Spolupracujete so zdravotnými poisťovňami?
Nie sme zmluvným partnerom s poisťovňami, zákazník si u nás hradí vyšetrenie v plnej sume. O možnosti preplatenia vyšetrenia sa môžete skúsiť informovať priamo vo vašej zdravotnej poisťovni.
Mám recept od lekára na multifokálne sklá. Je potrebné vyšetrenie aj u vás?
Radi vám zhotovíme sklá podľa receptu od vášho lekára, avšak pri multifokálnych sklách odporúčame objednať sa na vyšetrenie aj u nás v ZITE. Overíme si správnosť vašich dioptrií, vymeriame presnú korekciu a centráciu. Pri multifokálnych okuliaroch sa zameriame aj na správny výber rámu, ktorý je dôležitý pre váš komfort pri každodennom nosení.
O nás
Kto stojí za ZITOU?
ZITA je rodinná optika, ktorú založila skúsená optička a optometristka Zita Grigarová spolu so svojím synom, Danielom Grigarom a jeho manželkou Katkou. Tím ďalej tvoria odborníci v oblasti zrakového zdravia a výberu rámov ako aj marketingoví špecialisti, biznis manažéri a kurátori produktov.
Kde sídlite?
V Bratislave nás nájdete na dvoch adresách: na Živnostenskej ulici 4 (medzi Kollárovým námestím a Vysokou ulicou) a na Svätoplukovej 2/A v priestoroch Pradiarne.
Aké sú otváracie hodiny?
V oboch bratislavských optikách vás radi obslúžime v pracovné dni 9:00 - 19:00 a v Pradiarni aj v sobotu 9:00-16:00. V nedeľu oddychujeme.
TU si poľahky rezervujete termín na odborné vyšetrenie zraku alebo na výber dioptrického či slnečného rámu. Ak potrebujete dotiahnuť skrutky, osadiť nové dioptrické šošovky alebo opätovne prispôsobiť rám na tvár, termín nepotrebujete. Tešíme sa na vás!
Dá sa u vás parkovať?
Našu optiku na Živnostenskej ulici nájdete v centre mesta s výbornou dostupnosťou MHD (zastávky “Vysoká” a “Kollárovo námestie). Parkovanie pred a v okolí optiky je možné cez mestský parking PAAS. Zaparkujete aj v parkovacích domoch (Tatracentrum, Austria Trend Hotel, Hotel Tatra).
Parkovanie cez mestský parking PAAS je dostupné aj v okolí našej druhej optiky na Páričkovej ulici. Centrum Nivy ponúka možnosť bezplatného parkovania po dobu 3 hodín. Pradiareň sa nachádza v tesnej blízkosti Autobusovej stanice a je dostupná mestskou hromadnou dopravou (zastávky “Cvernovka”, “Mlynské Nivy” či “Košická”).
Dá sa u vás platiť kartou?
Áno, momentálne ju dokonca preferujeme. Zaplatíte u nás štandardnými platobnými kartami Visa, MasterCard či Maestro.
Viem si vaše rámy kúpiť aj online?
Naša online ZITA ponúka viac ako 1200 starostlivo vybraných rámov, z ktorých väčšinu vieme ihneď zaslať priamo k vám. Ak niektorý rám nenájdete v online ZITE, radi vám jeho dostupnosť overíme na požiadanie.
Radi by sme vás však upozornili, že v online ZITE si u nás viete zakúpiť iba rám, bez dioptrických šošoviek. Ich správne osadenie si vyžaduje na milimeter presne vymerané údaje – a to sa digitálne zatiaľ nedá. Pre výber vhodných okuliarových šošoviek a ich zameranie do zakúpeného rámu nás môžete kedykoľvek navštíviť osobne alebo sa obrátiť na svoju lokálnu optiku.
Ponúkate aj darčekové poukážky?
Áno, na výber máte z troch možností. Darovať môžete poukážku na odborné vyšetrenie zraku a poukážky na nákup tovaru alebo služieb v hodnote 50 a 100 eur. Môžete ich zakúpiť u nás na pobočkách alebo online TU. Na webe si viete vybrať z fyzickej poukážky, ktorú vám pekne zabalénu pošleme kuriérom, alebo z digitálnej verzie, ktorú od nás obdržíte okamžite na email.
Ponúkate doživotný servis. Čo si mám pod tým predstaviť?
Na všetky rámy zakúpené v ZITE máte po zvyšok ich života servis na nás. Znamená to, že sa u nás môžete zastaviť kedykoľvek budete potrebovať opätovne dotiahnuť skrutky či prispôsobiť rám tak, aby vám pohodlne sedel. Stačí len prísť a do pár minút vám budú vaše okuliare opäť sedieť ako uliate.
Ak si vaše rámy pýtajú intenzívnejšiu kúru, radi vám ich vyčistíme ultrazvukom alebo leštičkou. Takýto servis nám však chvíľu potrvá, a preto je najlepšie, ak u nás rámy na deň odložíte.
Dajú sa u vás pri nákupe uplatniť darčekové kupóny alebo Up benefitová karta?
Áno, spolupracujeme s firmou Up Déjeuner, s.r.o. Pri nákupe okuliarov či pri platbe za vyšetrenie akceptujeme benefitovú Up kartu alebo darčekové kupóny UpMedical a Up Cadhoc. Môžete si tak u nás v optike uplatniť firemný benefit od vášho zamestnávateľa.
Online ZITA
Čo z vášho sortimentu nájdem aj vo vašej online ZITE?
V online ZITE nájdete takmer identickú ponuku, ako v naších kamenných optikách. Okrem vybranej selekcie dioptrických rámov tu nájdete aj kvalitné slnečné okuliare, užitočných pomocníkov a darčekové poukážky. Ak niektorý rám v online ZITE nenájdete, radi vám jeho dostupnosť overíme na požiadanie.
Viem si nejaký rám rezervovať a vyskúšať fyzicky v optike?
V tomto momente žiaľ nie. Niektoré rámy, ktoré máme online, totiž nemusia byť dostupné v našich kamenných optikách a naopak. Pokiaľ vám niektorý z rámov padol do oka a vy si ho chcete vyskúšať osobne, napíšte nám a dohodneme sa.
Aké sú nástrahy kupovania okuliarov online? Čo by som mal/a vedieť?
Ten pravý rám by mal na vašu tvár sadnúť ako uliaty. Mal by pekne kopírovať líniu obočia, pohodlne sedieť na koreni nosa a nedotýkať sa líc, ani keď sa smejete. Každému preto odporúčame radšej vyberať rám v kamennej optike, kde si ho môžete najskôr vyskúšať.
Ak si však zvolíte kúpu rámu online, venujte pozornosť jednotlivým parametrom rámu – šírku nosníka či veľkosť očnice, ktoré tak môžete jednoducho porovnať s vašimi aktuálnymi okuliarmi. Ak by vám rám aj napriek tomu rám nesadol, vrátiť nám ho môžete do 30 dní od zakúpenia.
Viem si z vášho e-shopu spolu s rámom objednať aj dioptrické sklá?
Momentálne nie. Aby sme vám zaručili naozaj ostrý zrak, správne osadenie dioptrických skiel si vyžaduje na milimeter presne vymerané údaje – a to sa digitálne a v kvalite, akú vyžadujeme, zatiaľ nedá.
Pre výber vhodných okuliarových šošoviek a ich zameranie do zakúpeného rámu nás však môžete kedykoľvek navštíviť osobne v optikách na Živnostenskej či v Pradiarni.
Čo znamená, keď je pri ráme uvedené, že je nedostupný? Dokážete mi ešte taký rám zohnať?
Aj keď to nevieme sľúbiť, urobíme všetko v našich silách, aby sme vám ho zohnali! Ak by ste o takýto rám z našej ponuky mali záujem, zanechajte nám váš email a my vás kontaktujeme hneď, ako so značkou overíme jeho dostupnosť.
Viem si objednaný rám z online ZITY vyzdvihnúť osobne vo vašich kamenných optikách?
Žiaľ, momentálne takúto službu neponúkame. Ďakujeme za pochopenie :)
Ako viem za objednávku zaplatiť?
Všetkými štandardnými spôsobmi, na aké ste zvyknutí. Zaplatíte u nás platobnými kartami VISA, Maestro či MasterCard, online platbou pomocou bankového tlačidla Tatra banky, Slovenskej sporiteľne, VÚB banky, UniCredit banky a Poštovej banky. Môžete využiť aj služby elektronickej peňaženky ako sú GoPay, PayPal, Google Pay a Apple Pay.
Doprava a vrátenie tovaru
Čo mám robiť, ak mi rám zakúpený online nebude sedieť, chcem ho vrátiť alebo reklamovať?
Žiaden strach! Ak vám váš nový rám nesadol, môžete nám ho do 30 dní bezplatne vrátiť kuriérskou službou DPD. Stačí vypísať formulár o vrátení tovaru, pribaliť k nemu vaše nenosené okuliare a objednať si odvoz priamo cez stránku DPD tu. Ako postupovať pri reklamácii krok po kroku sa dozviete v sekcii Vrátenie tovaru.
Posielate objednávky aj do Českej republiky a zahraničia?
Samozrejme! Vašu objednávku vám pošleme takme kamkoľvek na svete. Poštovné sa odvíja od váhy vášho balíka a krajiny, do ktorej bude putovať, preto vám cenu poštovného vypočítame v posledných krokoch potvrdenia objednávky.
Ponúkate poštovné zadarmo?
Áno. Všetky objednávky nad €105 majú od nás automaticky poštovné zadarmo.
Ako sa ku mne objednávka dostane?
Všetky objednávky vám odosielame kuriérskou službou DPD do 24 hodín od ich vytvorenia. Dobrodružné putovanie vašej objednávky môžete sledovať na stránke Moja ZITA, v sekcii Moje objednávky.
Detská ZITA
Vyšetríte v optike aj moje dieťa?
Zo zákona môže zrak deťom do 15 rokov vyšetriť iba očný lekár. Práve preto sme v júni 2024 otvorili nové detské očné centrum a optiku eyekido. Nájdete nás v Bratislave v Pradiarni na Svätoplukovej 2/A hneď vedľa ZITY. eyekido vzniklo vďaka spolupráci nášho Dana s Milom z očného štúdia Visum. Našou misiou je zacvičiť so zlým zrakom detí. Na jednom mieste nájdete detského oftalmológa, optometristov, ortoptistov a optikov. O zrak detí sa tak v eyekide postaráme komplexne. Okrem vyšetrení tu nájdete optiku s tými najkrajšími detskými rámami. Všetky info nájdete na www.eyekido.sk.